:( Storingen

Hier is een overzicht met storingen die momenteel bij ons bekend zijn.
Mocht uw storing hier niet bij staan neem dan gerust contact met ons op.

Sample post image


Sat, 19 Jan 2019 07:21:20 +0000

[OPGELOST] CrossNetworks

— afmelding 19-01-2019 08:20 uur —

De leverancier geeft aan de storing is verholpen na de werkzaamheden van afgelopen nacht.

— update 23:00 uur —

De leverancier meldt dat de werkzaamheden met betrekking tot het herstarten van de hardware in Amsterdam is uitgesteld tot 00:30-01:00 uur. Momenteel zijn engineers de nodige voorbereidingen en voorzorgsmaatregelen aan het treffen. Volgende update volgt morgenochtend.

—update 19:40 uur—

De leverancier geeft aan dat het noodzakelijk is om de getroffen hardware component te herstarten. De werkzaamheden worden vanavond om 22:00 uur in het datacenter te Amsterdam ter plaatse uitgevoerd door engineers van CrossNetworks. De verwachte downtime bedraagt ongeveer 5 minuten.

— update 17:00 uur —

De leverancier meldt dat de storing is gelokaliseerd in een netwerkcomponent. Engineers zijn bezig met herstel van de storing.

— update 15:30 uur —

Onze leverancier meldt geen  update omtrent de storing. Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel. Update volgt zo spoedig mogelijk.

— update 13:30 uur—

De leverancier meldt dat de oorzaak van de storing is gevonden. Het is mogelijk dat uw verbinding zal worden verbroken. De verbinding zal automatisch weer terug komen. Wanneer dit niet automatisch plaatsvind, dan adviseren wij u op de klantapparatuur te herstarten. Volgende update volgt om 14:30 uur.

— update 12:30 uur —

De leverancier geeft aan dat engineers bezig zijn met het onderzoek naar de oorzaak van de storing. Er is geen verdere update beschikbaar.
Volgende update volgt om 13:30 uur.

— oorspronkelijke melding 18-01-2019 11:00 uur —

Onze engineers melden een storing op het netwerk van CrossNetworks. Als gevolg van de storing zijn CrossNetworks verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel. Volgende update volgt om 12:30 uur.

van: 18-01-2019 11:00:00
tot: 19-01-2019 08:20:00

Wed, 16 Jan 2019 14:15:35 +0000


IRMA

— afmelding 15:15 uur —

De leverancier geeft aan dat de storing met betrekking tot de Single Ended Line Test (SELT) is opgelost. Lijnmeting zijn vanaf nu weer mogelijk.

— update 14:30 uur —

Onze leverancier meldt dat engineers momenteel bezig zijn met onderzoek en herstel. Volgende update volgt om 15:30 uur.

— oorspronkelijke bericht 16-01-2019 12:30 uur —

Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar. De leverancier is aangestuurd.

Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.


Thu, 17 Jan 2019 08:17:18 +0000


— afmelding 17-01-2019 09:10 uur —

Onze engineers melden dat de storing is opgelost middels het spoedonderhoud van gisteravond.

— update 15:30 uur —

Vanavond tussen 23:00 uur en 01:00 uur worden werkzaamheden uitgevoerd om de storing te verhelpen. Dit is op CSPRreporter gemeld als spoedonderhoud.

— update 9:48 uur —

Uit eerste onderzoek blijkt dat de Hipin client correct functioneert , het inloggen kan langer duren.

NOC engineers onderzoeken de storing.

— oorspronkelijke melding 08:30 uur —

Wij ontvangen diverse meldingen dat Hipin niet gestart kan worden.

Onze engineers zijn een onderzoek gestart.

Wij houden u op de hoogte.


Tue, 15 Jan 2019 15:33:35 +0000


KPN EEN

— Update —

De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen zijn verwerkt.

— Origineel bericht —

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om:

  • Mobiele porteringen uit te voeren
  • Nieuwe abonnementen op te leveren
  • Het uitvoeren van SIM-wissels
  • Het blokkeren van SIM-kaarten

Tevens is het wijzigen of inzien van limieten niet mogelijk en worden de verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten in zowel de beheerportal als Onebase niet bijgewerkt.

Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met support afdeling.

KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.


Fri, 11 Jan 2019 15:11:09 +0000


KPN FttH

— afmelding 15:15 uur —

Onze engineers zien op enkele verbindingen na een volledige herstel van de dienst.
Mocht de verbinding niet automatisch herstellen adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten of contact met ons op te nemen.

— update 14:25 uur —

Engineers melden dat het merendeel van de getroffen verbindingen weer actief zijn. Verbindingen welke nog niet actief zijn, adviseren wij een herstart uit te voeren van de CPE.
Volgende update volgt uiterlijk om 15:15 uur.

— update 13:15 uur —

Engineers geven aan dat herstel van de getroffen verbinding gaande is. Volgende update volgt uiterlijk om 14:15 uur.

— update 12:35 uur —

Onze engineers melden dat er geleidelijk aan herstel plaatsvindt van de getroffen verbindingen.
Indien de verbinding niet vanzelf terugkomt, adviseren wij u om de CPE op locatie te herstarten.
Volgende update volgt uiterlijk om 13:15 uur.

— update 12:05 uur —

Het onderzoek naar de storing is nog in volle gang. Volgende update volgt uiterlijk om 13:15 uur.

— update 11:15 uur —

Engineers geven aan dat herstel van de verbindingen stagneert. Het technische team vervolgt het onderzoek naar de oorzaak.
Wij houden u op de hoogte.

— update 10:45 uur —

Onze engineers geven aan dat herstel zichtbaar is maar dat niet alle verbindingen terug komen. Onderzoek is in volle gang.
Wij houden u op de hoogte.

— update 10:20 uur —

Onze engineers melden dat de storing is opgelost en dat herstel van de getroffen verbindingen zichtbaar is.
Wij houden u op de hoogte.

— update 09:20 uur —

Engineers geven aan dat het onderzoek  in het datacenter gaande is. De symptomen van de storing zijn dat de getroffen verbindingen wel in sync zijn maar geen PPP/data hebben.
Wij houden u op de hoogte.

— update 08:45 uur —

Onze engineers melden dat de leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel van de getroffen verbindingen op één van onze aggregatierouter.

Wij houden u op de hoogte.

— oorspronkelijke melding 11-01-2019 07:30 uur —

Onze engineers melden een storing in een van onze aggregatie routers. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


Fri, 11 Jan 2019 07:43:54 +0000


VoIP

— afmelding 08:45 uur —

Onze engineers melden dat de storing is verholpen.

— oorspronkelijke melding 22:00 uur —

We ontvangen meldingen dat een geringe hoeveelheid inkomende oproepen vanaf KPN niet worden aangeboden op het RoutIT telefonie platform.

Dit wordt onderzocht door KPN.


— afmelding 12:55 —

De storing is verholpen, de RoutIT systemen zijn weer te benaderen.

— oorspronkelijke melding 12:30 —

Op dit moment ervaren wij een verstoring op RoutIT systemen. Als gevolg van deze storing is het mogelijk dat u:

– Geen toegang heeft tot de selfserviceportal om tickets in te kijken;
– Geen toegang heeft tot de RoutIT kennisdatabase;

U kunt wel tickets aanmaken en reageren per e-mail.

Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte.


Thu, 10 Jan 2019 07:51:53 +0000


Bestellen

— afmelding 10-01-2019 09:00 uur —

Tele2 geeft aan dat de storing is opgelost.

— oorspronkelijke melding 09-01-2019 09:00 uur —

Op dit moment ervaren wij een verstoring op de Tele2 Fiber postcode database.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Beschikbaarheidscheck geeft geen resultaat op Tele2 Fiber diensten

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.


Tue, 08 Jan 2019 09:14:26 +0000


KPN Fiber (FTTO, WEAS)

— afmelding 10:00 uur —

KPN geeft aan dat de storing is opgelost door het vervangen van defecte hardware.

— oorspronkelijke melding 08-01-2019 09:15 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Hoogeveen.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


Thu, 20 Dec 2018 21:57:38 +0000


Cloud

De verstoring aan de Cloud Portal is verholpen. Vastgelopen Office 365 orders zijn opnieuw geïnitieerd.

 

— oorspronkelijke melding 20:30 uur —

Engineers hebben vastgesteld dat er momenteel een verstoring is op de Cloud Portal.

Hierdoor is het niet mogelijk om aanpassingen aan diensten te maken of bestellingen te plaatsen in de Cloud Portal.
Geplaatste Office 365 orders in IRMA zullen niet voltooien.

Dit heeft geen impact op live diensten.
Engineers zijn momenteel bezig met onderzoek. Wij houden u op de hoogte.


Thu, 20 Dec 2018 10:19:47 +0000


KPN xDSL

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Vertraging in het updaten van lopende tickets;
  • Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
  • Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.


Thu, 13 Dec 2018 11:26:24 +0000


BBNed Fiber

— afmelding 13-12-2018 12:25 uur —

Tele2 meldt ons dat de storing is opgelost. De oorzaak lag aan een defecte netwerkcomponent in het Tele2 domein.

— update 13-12-2018 11:45 uur —

Tele2 engineers melden herstel van de verbindingen. Wij houden u op de hoogte.

— update 13-12-2018 11:00 uur —

Engineers van Tele2 zijn bezig met onderzoek van de storing.  Wij houden u op de hoogte.

— update 13-12-2018 10:20 uur —

Tele2 geeft aan dat er op dit moment een netwerkstoring gaande is bij een internetknooppunt te Amsterdam. Deze storing heeft impact op meerdere landelijke diensten.

— oorspronkelijke melding 13-12-2018 10:00 uur —

Tele2 meldt een verstoring aan haar netwerk.

Als gevolg van de storing zijn landelijke  Tele2 Extended Ethernet, Fiber verbindingen mogelijk slecht of niet beschikbaar.

Engineers hebben de verstoring in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.


Wed, 12 Dec 2018 09:32:39 +0000


KPN xDSL

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden;
  • Vertraging in het updaten van lopende tickets;
  • Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
  • Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.


Fri, 07 Dec 2018 15:50:27 +0000


RoutIT

— afmelding 16:45 uur —

De interne verstoring is verholpen. RoutIT support is weer volledig bereikbaar

— oorspronkelijke melding 16:00 uur —

Door een stroomstoring is RoutIT Support op dit moment verminderd bereikbaar.
De wachttijden kunnen hierdoor langer zijn dan u gewend bent.
Het RoutIT ticketsysteem is normaal bereikbaar.


Fri, 07 Dec 2018 12:15:27 +0000


KPN FttH

— afmelding 07-12-2018 13:00 uur —

KPN geeft aan dat de storing is opgelost.

— oorspronkelijke melding 07-12-2018 09:00 uur —

KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een DSLAM storing in de regio Amersfoort.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.


Fri, 07 Dec 2018 12:04:56 +0000


HIP

— afmelding 15:15 uur —

Onze engineers hebben geconstateerd dat de storing zich voordoet op toestellen met een KPN ÉÉN propositie, waarop een configuratie naar xsp.voipit.nl (HIP Propositie) is ingevoerd in plaats van xsp.kpneen.nl.

Op 5 december 2018 hebben wij onderhoud uitgevoerd waarbij de toegang tot de XSP servers t.b.v. de HIP Propositie geblokkeerd zijn voor de KPN ÉÉN propositie.

Workaround: Op toestellen waarbij dit zich voordoet, adviseren wij de configuratie aan te passen naar de juiste XSP server: xsp.kpneen.nl.

Op 6 december 2018 wordt er een aanpassing doorgevoerd waarmee tijdelijk toegang tot xsp.voipit.nl wordt opengezet voor profielen in de KPN ÉÉN propositie.

Hiermee wordt de storing afgemeld.

— update 12:00 uur —

Engineers melden dat impact op Polycom toestellen op de dienst IP-VPN Voice is weggenomen.

Op Polycom toestellen op overige IP-VPN diensten is de storing nog in onderzoek.

— oorspronkelijke melding 11:00 uur —

Onze engineers hebben een storing vastgesteld op het telefonieplatform.

Op dit moment is de storing vastgesteld op Polycom toestellen die zich registeren binnen een IP-VPN. In deze situatie is het mogelijk dat inkomende gesprekken niet tot stand komen.

De storing is in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

 


Wed, 05 Dec 2018 12:07:51 +0000


IRMA

–update 13:10–

Onze engineers melden dat de storing is opgelost.

–oorspronkelijke bericht–

Onze engineers hebben een storing geconstateerd op IRMA. Als gevolg van deze storing wordt de lay-out van IRMA anders weergegeven.

De mogelijke oorzaak is een striktere beveiliging van IRMA in combinatie met anti-virus pakketten die web filtering uitvoeren. De oorzaak wordt nu nader onderzocht.

Volgende update: 14:00.


Wed, 05 Dec 2018 13:54:10 +0000


Connectivity

— afmelding 05-12-2018 14:45 uur —

KPN geeft aan dat de engineer defecte hardware heeft vervangen en dat hiermee  de storing is opgelost.

— update 05-12-2018 14:25 uur —

KPN geeft aan dat de storing gerelateerd is aan een ETN storing welke gaande is in de regio Middelharnis. De naam van het onderwerp is hierop aangepast. Het betreft een aantal DSLAM’s in de volgende regio’s:

Heinenoord
Klaaswaal
Dirksland
Ouddorp
Rockanje
Piershil
Oude-Tonge
Nieuwe-Tonge
Ooltgensplaat
Brielle
Middelharnis
Oostvoorne
Sommelsdijk
Maasvlakte Rotterdam
Botlek Rotterdam
Brielle
Rozenburg
Middelharnis
Oud-Beijerland
Nieuw- Beijerland

Rozenburg
Vierpolders
Europoort Rotterdam
Klaaswaal
Zuid-Beijerland
Numansdorp
Herkingen
Europoort Rotterdam
Heinenoord
Herkingen
Nieuwe-Tonge
Oude-Tonge
Ooltgensplaat
Middelharnis
Den Bommel
Stad aan ´t Haringvliet

Het onderzoek naar de oorzaak is in volle gang. Wij houden u op de hoogte.

— update 05-12-2018 13:45 uur —

KPN geeft aan dat het onderzoek nog gaande is en dat de storing complexer is dan verwacht.
Wij houden u op de hoogte.

— oorspronkelijke bericht 05-12-2018 9:00 uur —

Engineers constateren een verstoring in de regio Oud en Nieuw-Beijerland.
Kenmerkend voor deze storing is dat verbindingen op PPP niveau kunnen klapperen.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FttH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Onze leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 


Mon, 03 Dec 2018 18:38:54 +0000


KPN FttH

— afmelding 03-12-2018 19:00 uur —

KPN meldt dat de storing is opgelost. In verband met een kabelstoring zijn de getroffen verbindingen geherrouteerd.

— update 03-12-2018 17:15 uur —

KPN geeft aan dat de engineer de oorzaak heeft gevonden. Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing.

Wij houden u op de hoogte.

— update 03-12-2018 16:15 uur —

KPN meldt dat het onderzoek van de engineer nog geen oorzaak heeft opgeleverd. Het onderzoek wordt voortgezet en richt zich op de ondergrondse verbinding.
Wij houden u op de hoogte.

— update 03-12-2018 14:45 uur —

KPN geeft aan dat het onderzoek nog gaande is en dat de storing complexer is dan verwacht.
Wij houden u op de hoogte.

— oorspronkelijke bericht 03-12-2018 11:00 uur —
KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s in de regio Hoorn.

Het betreft de volgende regio’s:

Oostwoud
Sijbekarspel
Wognum
Spierdijk

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FttH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


Wed, 05 Dec 2018 11:16:22 +0000


Bestellen

Op dit moment ervaren wij een storing op de IS/RA informatiecheck in IRMA.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • IS/RA informatie geeft geen resultaat
  • Inleggen nieuwe orders

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.


Wed, 28 Nov 2018 16:32:31 +0000


KPN EEN

—Update 17:30 uur—

Onderstaand probleem is verholpen.

De backlog is gereduceerd tot normale aantallen en deze wordt volgens normaal proces verwerkt.

De dienstverlening is compleet hersteld

—Update 13:30 uur—

De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen worden nu verwerkt.

—Update 11:45 uur—

Hierbij informeren wij jullie over een vertraging in de provisioning.

Momenteel wordt er door technische teams naar de oorzaak en impact gekeken van deze verstoring.

Zodra we meer informatie ontvangen stellen we jullie hiervan op de hoogte.

Onze excuses voor het ongemak.

—Oorspronkelijk bericht—

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om:

  • Mobiele porteringen uit te voeren
  • Nieuwe abonnementen op te leveren
  • Het uitvoeren van SIM-wissels
  • Het blokkeren van SIM-kaarten

Wij adviseren portering niet zelf af te roepen.

Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met afdeling support.

KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.


Wed, 28 Nov 2018 08:21:25 +0000


Mobile Interconnect

— afmelding 28-11-2018 09:20 uur —

Onze engineers melden dat de storing is opgelost.
De KPN Mobile Interconnect dienst is weer beschikbaar.

— oorspronkelijk bericht 28-11-2018 08:00 uur —

Momenteel ervaren wij een storing op de KPN  Mobile Interconnect dienst.
Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.


Tue, 27 Nov 2018 13:08:28 +0000


KPN xDSL

— afmelding 27-11-2018 14:00 uur —

KPN meldt dat de problemen met het systeem wat monteursafspraken inregelt zijn verholpen.

— oorspronkelijke melding 27-11-2018 13:00 uur —

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt voor met name SDSL connectivity diensten.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden;
  • Vertraging in het updaten van lopende tickets;
  • Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
  • Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.


Mon, 26 Nov 2018 15:40:11 +0000


Bestellen

—Update 16:30 uur—

Om 17:15 uur word de storing opgelost.

—Update 11:45 uur —

Onze engineers hebben een mogelijke grondoorzaak gevonden.  Oplossing word aan gewerkt. Zodra de resultaten hiervan bekend zijn volgt er een update.

—Origineel bericht—

Onze engineers hebben een storing geconstateerd op IRMA. Als gevolg van deze storing is het niet mogelijk een bestelling te plaatsen voor:

  • 101A00002N KPN ÉÉN Vast-mobiel module’
  • 101A00001N KPN ÉÉN Kantoor’
  • 101A00004N KPN ÉÉN Keuzemenu pakket’

Onze engineers hebben de storing in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.


Thu, 22 Nov 2018 18:07:33 +0000


Leveren

—Update 19:00 uur—

De backlog is nagenoeg verwerkt.

—Origineel bericht—

Op dit moment ervaart KPN een vertraging in haar leverstraat voor vaste telefoonnummers.

Hierdoor word de routering van telefoonnummers die vandaag geporteerd zijn van KPN naar RoutIT niet tijdig bijgewerkt, gesprekken die opgezet worden vanaf het KPN netwerk komen hierdoor niet tot stand.

De volgende update volgt om 12:00 uur.


Thu, 22 Nov 2018 08:51:13 +0000


247Monitoring

— afmelding 09:50 uur —

Onze engineers melden dat de storing is verholpen.

— oorspronkelijke melding 09:15 uur —

Onze engineers hebben een storing geconstateerd op IRMA. Als gevolg van deze storing is het niet mogelijk in te loggen op:

  • IRMA
  • Beheer Portal
  • OneBase

Onze engineers hebben de storing in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.


Wed, 21 Nov 2018 08:44:01 +0000


KPN FttH

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden;
  • Vertraging in het updaten van lopende tickets;
  • Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
  • Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.


Tue, 20 Nov 2018 19:11:03 +0000


IRMA

— afmelding 20-11-2018 20:00 uur —

De leverancier meldt dat de Single Ended Line Test weer beschikbaar is.

— oorspronkelijk melding  20-11-2018 15:45 uur —

Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar. De leverancier is aangestuurd.

Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.


Wed, 21 Nov 2018 11:41:02 +0000


Connectivity

—Update 11:00 uur—

Storing is volledig opgelost.

—Update 20:15 uur—

De impact is weggenomen door de genomen acties. De leverstraat en genoemde WBA diensten zijn hersteld. Morgenochtend worden controles uitgevoerd.

De volgende update is om 9:30 uur.

—Update 19:15—

KPN heeft de getroffen systemen in een ander datacenter ingericht. We zien herstel van het verkeer. Controles moeten uitwijzen of alles hersteld is.

Volgende update is om 20:00 uur

—Update 18:45 uur—

Het technisch team heeft de grondoorzaak gevonden voor de verstoring in de leverstaart gevonden.  De routeringen zijn inmiddels bijgewerkt.

—Update 16:10—

De impact van de verstoring is uitgebreid naar de connectivity leverstraat. De volgende procedures zijn momenteel niet mogelijk op WBA diensten:

– Ordering New/Migrate Line
– Prequalify/Zip code checks
– Migrate info
– Carrier info
– Disconnects

De volgende update is om 18:00.

—Update 14:00 uur—

KPN voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

Ons advies is om nummers op dit moment  niet af te roepen.

De volgende update is om 16:00 uur

—Origineel bericht—

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in haar leverstraat voor vaste telefoonnummers.

Hierdoor word de routering van telefoonnummers die vandaag geporteerd zijn van KPN naar RoutIT niet bijgewerkt, gesprekken die opgezet worden vanaf het KPN netwerk komen hierdoor niet tot stand.

KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.


Tue, 20 Nov 2018 12:07:59 +0000


KPN Fiber (FTTO, WEAS)

— afmelding 20-11-2018 09:15 uur —

KPN meldt dat de energievoorziening is hersteld en dat hiermee de storing is opgelost.

— oorspronkelijke melding 20-11-2018 08:40 uur —

KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Beneden-Leeuwen.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.


Mon, 19 Nov 2018 11:08:35 +0000


KPN EEN v2